|

Seizoensgericht eten in de winter

Wist je dat je per seizoen gericht kunt eten? Vaak wordt de zomer als ultiem fruit en groente seizoen gezien, maar ook in de winter is er voldoende te krijgen en te variëren. Het gaat er om dat je  groente, fruit én vis uit het juiste seizoen eet.

Wat zijn de voordelen?

Seizoensgericht eten heeft meerdere voordelen:
♥ Seizoens-eten is goedkoper en vaker in de aanbieding, omdat de winkels er makkelijk en goedkoop veel van kunnen inkopen;
Het is beter voor het milieu, omdat het (meestal) niet van ver hoeft te komen;
Om diezelfde reden is  de voedingswaarde in het juiste seizoen het hoogst;
Het is gezond, omdat je varieert;
Tot slot is het ook gewoon ontzettend leuk om eens wat nieuws uit te proberen!
seizoensgroenten-winter

Seizoensgericht eten in de winter

Kies in de winter voor de volgende soorten groente, fruit en vis:
Groente
Aardappel, Boerenkool, Groene selderij, Knolselderij, Koolraap, Paddestoel, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Rode biet, Rode kool, Schorseneren, Spruitjes, Ui, Veldsla, Winter postelein, Witlof, Witte kool, Wortel.

Fruit
Appel, Banaan, Mandarijn, Peer, Rode bessen, Sinaasappel.

Vis
Haring, Karper, Mossels, Snoekbaars, Tilapia, Tong, Zalm, Zeepaling.

Uitprinten, ophangen en variëren!

Print dit lijstje uit, hang hem op in je keuken en meer inspiratie heb je niet nodig voor het (avond) eten. Probeer ook eens zogenaamde ‘vergeten groente’ zoals pastinaak, raap en schorseneren. Ontzettend voedzaam en lekker!
Alle nieuwtjes, blogs, winacties en tips altijd als eerste in je mailbox? Schrijf je hier dan in voor onze Airmagazine nieuwsbrief.

Aanbevolen artikelen:

Posted by on december 28 2013. Filed under Featured, Food, Food for thought. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Leave a Reply

Vertel het door

 Sint 2020 Sint 2020
GezondheidGezondheid